woensdag 28 februari 2018

"Woord van lof"

Ik betrap mezelf er geregeld op en telkens denk ik: morgen doe ik het niet meer. 't Is gedaan! Iets in ons menselijk brein maakt dat we snel aan het mopperen slaan: té warm, te koud, te dik, te dun, te stil, te luidruchtig, te laat, te vroeg, te groot, te klein, te rommelig... en ik kan zo nog wel even doorgaan. Het lijkt alsof er een stemmetje in onze hoofden dwaalt dat ons telkens doet kijken naar wat er verkeerd gaat! We ergeren ons vaak te pletter, en voelen dan ook nog eens de behoefte om onze medemens er ellendig lang mee lastig te vallen!

Daarom - op de vooravond van Nationale Complimentendag - stel ik voor dat we met z'n allen wat minder gaan mopperen! Ik ben al tevreden met een beetje minder gemopper! 

Dankbaarheid, overgoten met een veelheid aan complimenten, brengt ons verder dan al dat gezaag over wat er mis gaat in de wereld! Begin bij jezelf, en "besmet" de anderen rondom jou met je positivisme en waardering: je partner en kinderen, je buren, je collega's, de mensen in je straat, je vrienden op facebook, ... Je zal versteld staan van het effect!

Ik doe mee!

Succes!

PapaSam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten